+visste du att...

... jag har haft joleen i 5 år i augusti 
... joleen är den som betyder mest för mig i mitt liv 
... jag är äldsta barnet
... jag har den kronsika sjukdomen astma 
.. jag har väldigt svårt att lita på människor och berättar därför sällan "personliga" saker till andra
... folk kan tycka att jag är kaxig och försöker vara tuff och svär mycket osv för att jag säger vad jag tycker och för att jag står upp för mig själv och för hela min familj (och jollan också om nån i klassen typ säger att de ska slakta henne eller något! då brister då och då kommer den kate man inte vill se fram) 
... jag har haft jätte dåligt självförtroende men har byggt upp det genom att sätta mål för mig själv och peppa mig själv 
... är någon dum/säger elaka saker till min syster/familj så kommer den VÄLDIGT arga kate fram.. INGEN får trycka ner min familj på något sätt de får dem ALLTID sota för... 
... jag har "bara" 3 kompisar som jag umgås med och det är mina bästisar, min syster, ida och issa (kusin) 
... jag vet att mina kompisar alltid står bakom mig och stöttar mig och jag finns/gör detsamma för dem 
... jag är väldigt målinriktad och om jag har satt upp ett mål så ger jag mig inte förän jag klarat det 
... jag är en tävlingsmänniska och vill tävla om mycket och tävlar mot mig själv 
... mitt livsmål är att bli polis 
... jag har lätt för mig på att irritera mig på personer som låter mycket och tar mycket plats och typ tycker: se mig hör mig osv... alltså så kallade attention whores.  

                                                    visste du att joleen... 

... "gillar" inte nya människor 
... man måste känna henne för att förstå hur hon funkar 
... hon är VÄLDIGT envis 
... hon är "bitchig" mot andra hästar förutom mot lotus 
... hon testar en när man ställer krav på henne alltså tjurar osv 
... hon testar nya människor som ska rida henne alltså bockar, stegrat (en gång) 
... hon är en VÄLDIGT personlig häst och skulle inte kunna gå på ridskola 
... när man väl känner henne så är hon den mest UNDERBARA man träffat 
... man måste låta HENNE släppa in en i sitt liv 
... hon gillar inte hundar som hoppar om kring och är liksom hispiga 
... hon ÄLSKAR mat 
... hon har svårt att lita på andra människor i typ ridning 
... hon går efter hur en är i humöret, är man sur eller irriterad bland henne känner hon av de och blir också så men är man jätte glad och på bra humör är hon också det 
... man måste övertyga henne JÄTTE mycket i hoppningen men hon har blivit mycket bättre 
... hon är inte den som vill bli pussad på hela tiden utan hon visar när hon vill få mera uppmärksamhet 
... när det kliar i hennes panna behöver man bara hålla handen där så gnider hon pannan mot handen och kliar sig
... om man kliar henne ett tag och sedan sätter fram t.ex. armen och säger klia så gör hon det tillbaka 
... hon är en VÄLDIGT nyfiken och rolig häst 
... hon är 11,5 år men kommer nog aldrig växa upp haha 
... en väg till hennes hjärta är genom mat... 
... hon är det bästa som hänt mig och som jag vet och vi har kommit varandra RIKTIKGT nära och jag känner att JAG kan lita på HENNE och att hon gör detsamma 
... hon är väldigt lydig och kan stå lös i gången och med öppen boxdörr 
... hon älskar att äta hö ur famnen när man sitter vid boxdörren och vill ha pussar hela tiden 
... utan henne är jag tom hon är typ ljuset i mitt liv och jag är nog den lyckligaste som har henne 
...man kan bli irriterad när man rider henne om hon inte lyssnar eller så men när man kommer in i stallet så börjar hon charma en och gör ALLT för att få en glad alltså kan man bli sur på henne men hon vill inget dumt mot någon och gör allt för att göra en glad och lycklig 
.. hon älskar berömnär hon gör rätt  
... joleen är hästen som passar mig perfekt som handsken, vi funkar oerhört bra i hop och förstår oss på varandra och hjälper varandra om det blir något litet fel 
... hon älskar uteritter i skogen och efter travrakan (speciell ridväg) då taggar hon till  ordentligt 
... hon är hästen med mycket nerver men som kan kontrollera sig själv 
 
 
 
 
   
 
 
 

Kommentarer:

1 Felicia:

Du glömde mig ;)

Kommentera här: