+blev ändrade planer

blev lite ändrade planer ang vad jag skulle göra med jollan i dag, i stället för att longera så körde jag NH i stället. ni kanske inte vetat om det men joleen blir ENBART hanterad med NH (natural horsemanship) alla i stallet har fått "lära sig" hur dem ska led joleen in och från hagen, joleen ska ALLTID gå efter en och inte före eller bredvid utan efter. jag kan skriva mer om NH i ett annat inlägg då jag enbart skriver om NH och hur vi hanterar joleen med det eftersom det är lite annorlunda. jag tycker det är ett bra sätt att få kontakt med hästen och lära känna dem riktigt ordentligt och man blir mera samspelt med hästen.

men det skriver jag mer om kanske hinner få i hop ett inlägg i helgen. vad säger ni om det? skulle det vara något intressant att läsa om?

sen när jag kommit hem från stallet har jag sett tv och nu ska jag kolla bloggar och sen sova. bloggar mera i morgon.

bilden är från i sommras när jag och syster hade NH träning för en NH tränare.

Kommentera här: