+bad update

jag har ju inte bloggat på några dagar så nu tyckte jag det var dags att ta sig i kragen. i dag är det måndag och alla hatar måndag... eller har jag fel? själv tycker jag inte om måndagar. i helgen kan man säga att jag haft lite fullt upp vilket lett till att jag inte hunnit och haft ork att blogga... hade tänkt "utvärdera" min helg lite snabbt så ni vet vad jag sysslat med. 
 
Lördag: for jag till min mormor med hela tjocka familjen och hämtade hö åt jolli, blev där hela dagen for hem på eftermiddagen efter att vi ätit pizza. vi firade även min mormor som fyller år i morgon. och eftersom hon bor så längt bort så firade vi henne i lördags då vi inte kan fa dit på veckor. 
 
Söndag: lastade av hö:et i stallet till jollan eller mamma och pappa och bröder gjorde det och jag mockade och fellan gjorde jollan klar för ett ridpass. sen när jag var klar med mockningen så böt jag vatten i boxen och sopade ( intressant att veta allt i detaljer typ haha...) sen gick jag ut och kollade när fellan red och agerade ridlärare. (ibland är vi ridinsturktör åt varandra och i bland mamma) och det gick bra hon bråkade lite ett pytte tag men hon gav sig och fortsatte på bra. sen när jag kom hem fikade jag med la familia och sen gjorde jag typ nada fram till då vi  åt och sen så lärde min SMÅBRÖDER mig hur  fingervirkar hahah var väldigt skoj haha och enklare än jag trodde och där blev jag sittandes i ca 2,5 timme eftersom jag inte visste hur man gjorde när man skulle sluta och dem hade gått och sova. men det hade jag absolut inget emot bara skönt få sitta och se ponnyakuten uta att man måst springa upp från soffan tusen gånger för att nån ska ha hjälp. 
 
det var min helg. vad har ni gjort i helgen? hittat på något skoj? 
 

Kommentera här: