+dags att sova

ska snart sova eftersom jag vart så himla trött i dag för att jag satt uppe så länge och plugga NO. det gick bra i stallet det var mockat till jollan men det ar lite spån så vi fyllde på lite eftersom hon vill ha ganska mycket spån, enda nackdelen med det är att hon bökar omkring allt så man får mocka en timme i bland INTE kul.

fellan red barbacka på gården. hon var lite stel i ena bakbenet så hon jobbade på mycket att "mjuka upp" jag/vi brukar arbeta mycket volter, serpentiner och såna övningar och trava mycket så benet liksom "kommer igång" och det funkar super och efter det så stretchar man noga fram och bakbenen och hals/nacke kan man också stretcha i bland.brukar alltid stretcha henne efter tex ett hopp pass eller "hårdare" dressyr pass och skritta ordentligt efter det brukar gå runt byn en sväng. blev mycket "ridtips" nu men det funkar super i alla fall för joleen.

men nu ska jag sova så jag bloggar mer i morgon. sov gott.



älskar den här bilden

Kommentera här: